Terug naar het werken met kwast. De bomen worden weer kaal, het rijkdom van de kleuren is nu op de grond en in de weerspiegelingen van het water. Het licht is veranderd en krijgt een andere invalshoek. Er is voldoende inspiratie.

HERFST

(2018 - 2020)

Terug naar het werken met kwast. De bomen worden weer kaal, het rijkdom van de kleuren is nu op de grond en in de weerspiegelingen van het water. Het licht is veranderd en krijgt een andere invalshoek. Er is voldoende inspiratie.

Geboeid door de contrasten die kunnen ontstaan in de natuur op een mooie winterse dag.

WINTER

(2016 - 2017)

Geboeid door de contrasten die kunnen ontstaan in de natuur op een mooie winterse dag.

De lente laat op zich wachten en inspireert.

LENTE

(2015 - 2020)

De lente laat op zich wachten en inspireert.

Zomerse motieven

ZOMER

(2016 - 2020)

Zomerse motieven

Ik ben geboeid door bloemenvelden die mijn creativiteit prikkelen om te spelen met kleur, vorm en compositie.

BLOEMENVELDEN

(2015 - 2019)

Ik ben geboeid door bloemenvelden die mijn creativiteit prikkelen om te spelen met kleur, vorm en compositie.

Je kunt kijken naar de bomen (het bos), je kunt onder ze liggen, je kunt met je blik verdwijnen tussen het gebladerte en veel meer....

BOS, PARK, BOOMGAARD

(2015 - 2018)

Je kunt kijken naar de bomen (het bos), je kunt onder ze liggen, je kunt met je blik verdwijnen tussen het gebladerte en veel meer....

fraaie schilderijen met geabstaheerde bloemen - en natuurmotieven op klein formaat

Werk op klein formaat

(2018 - 2021)

fraaie schilderijen met geabstaheerde bloemen - en natuurmotieven op klein formaat

Vanaf 2014 ben ik bezig met schilderen van Toscaanse landschappen. Het onderzoek begint met kijken en schetsen. De eerste schilderijen zijn meer letterlijk, opnieuw schilderend neemt de abstractie toe, maar niet de realistische indruk.

TOSCAANSE LANDSCHAPPEN

(2014 - 2016)

Vanaf 2014 ben ik bezig met schilderen van Toscaanse landschappen. Het onderzoek begint met kijken en schetsen. De eerste schilderijen zijn meer letterlijk, opnieuw schilderend neemt de abstractie toe, maar niet de realistische indruk.

Deze 3D schilderijen zijn eigenlijk beschilderde reliefen die ontstaan zijn in mijn zoektocht naar nieuwe expressiemogelijkheden. De uitdaging zit hier niet alleen in de technische uitvoering, het proces vereist van mij nieuwe creatieve oplossingen en dat maakt het spannend. Dit is

RELIEF SCHILDERIJEN

(2018 - 2020)

Deze 3D schilderijen zijn eigenlijk beschilderde reliefen die ontstaan zijn in mijn zoektocht naar nieuwe expressiemogelijkheden. De uitdaging zit hier niet alleen in de technische uitvoering, het proces vereist van mij nieuwe creatieve oplossingen en dat maakt het spannend. Dit is "een andere tak van sport".

Portretten van Edo, afstudeerproject Wackers Academie 2013

PORTRETTEN VAN EDO

(2014 - 2017)

Portretten van Edo, afstudeerproject Wackers Academie 2013

Gapers waren het uithangbord van apotheken en behoren tot Nederlands cultureel erfgoed. Mijn moderne Gapers leveren kritiek op de actuele problematiek in het medicijnengebruik. Dit onderwerp intrigeert mij als kunstenaar en als arts. Het proces van het maken van gapers was tijdrovend en spannend. Ik maakte eerst een beeld van klei, vervolgens een rubberen mal en afgietsels in acrylgips. Iedere basisbeeld afzonderlijk bouwde ik op met verschillende materialen, waaronder echte pillen.

KRITISCHE GAPERS

(2019)

Gapers waren het uithangbord van apotheken en behoren tot Nederlands cultureel erfgoed. Mijn moderne Gapers leveren kritiek op de actuele problematiek in het medicijnengebruik. Dit onderwerp intrigeert mij als kunstenaar en als arts. Het proces van het maken van gapers was tijdrovend en spannend. Ik maakte eerst een beeld van klei, vervolgens een rubberen mal en afgietsels in acrylgips. Iedere basisbeeld afzonderlijk bouwde ik op met verschillende materialen, waaronder echte pillen.